woensdag 22 mei 2013

Vogeltje jij bent gevangen...

Gisteren maakte ik de opening in het kippenhok zodat de toekomstige kippen ook naar buiten kunnen.  Maar vandaag was er langs daar een vogeltje naar binnen gevlogen! Het gaat om een "paruline à croupion jaune", maar in het Vlaams heet die blijkbaar de geelstuitzanger.  Ik kon het vogeltje vastnemen om het te bevrijden, maar gelukkig kon Élisabeth eerst deze foto nemen.  Het hartje klopte ongelooflijk snel en het vogeltje was bang maar had tegelijkertijd een vreemd vertrouwen in mij. 

Sinds mijn moeder mij een Québecse vogelgids cadeau deed, begin ik geleidelijk aan meer vogelsoorten te herkennen.  Elke keer Élisabeth en ik een ons onbekende vogelsoort zien, zoeken we die op in de gids en vinken we ze aan.  We hebben nog een lange weg te gaan...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten