donderdag 20 juni 2013

Ben je mijn verjaardag vergeten?

Ik had kaartjes verwacht en bloemen.  Telefoontjes en e-mails met felicitaties.  Berichtjes op de muur van de facebookpagina die ik niet heb.  Op 13 juni was het namelijk 5 jaar geleden dat ik naar Canada verhuisde.  5 jaar!

Als ik er achteraf naar terugkijk, dan vond ik de verhuis naar Canada en de integratie hier eigenlijk gemakkelijker dan de verhuis naar Brussel destijds.  Op korte tijd stelde ik het hier goed en dat blijft maar duren.  Ik ben hier op mijn plaats. 

Zowat anderhalf jaar geleden vroeg ik dan ook de Canadese nationaliteit aan.  Die aanvraag zit nog altijd ergens in de administratie, maar uiteindelijk zal ik uitgenodigd worden voor een inburgeringsexamen.  Wil je weten of jij ook een goede Candees zou zijn? Probeer de test dan eens...

1 opmerking: