dinsdag 20 december 2016

Een operatietje

Ik had al meer dan een jaar af en toe buikpijn waarvan de oorzaak niet gevonden werd.  Eén keer belandde ik zelfs even op de spoedafdeling van het lokale ziekenhuis, maar ook toen werd er geen diagnose gesteld.

Later stelde een doortastende dokter echter de juiste vragen en met een echografie werd het helemaal duidelijk.  Meer dan een jaar geleden is mijn appendix ontstoken en kwam er een klein gaatje in, maar mijn lichaam heeft zichzelf gedeeltelijk proberen herstellen.  Dat gebeurt niet zo vaak, maar ik ben niet de enige.

Ik heb nu de laatste test achter de rug.  Mijn appendicectomie is gepland voor 9 januari en daarna zal ik een maand niet gaan werken en het rustig aan doen.  De operatie gebeurt in het lokale ziekenhuis hier in Baie-Saint-Paul.  Het oude ziekenhuis beschikt over 2 operatiezalen en 2 chirurgen.  Ook het nieuwe ziekenhuis, dat binnen 2 jaar het oude vervangt, zal gelukkig 2 operatiezalen behouden.

Heb je vragen over het gezondheidssysteem hier? Stel ze dan gerust, want ik ben een ervaringsdeskundige aan het worden :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten