zondag 20 april 2014

Eens een trapstoelmaker, altijd een trapstoelmaker

Zo'n acht jaar geleden, in mijn laatste jaar aan de meubelmakersschool in Brussel, ontwierp ik een trapstoel uit essenhout.  In de ene positie kan je de stoel gewoon als stoel gebruiken, maar met een simpele draaibeweging maak je er een trap met vier treden van. 




Voor de eerste verjaardag van Eliot, het kindje van Floor, wou ik er eentje maken op zijn maat.  Ik wist niet goed hoe te beginnen, want bij meubels voor kindjes moet je de veiligheid op een andere manier bekijken.  Bij toeval stuitte ik op een model dat ik wat verbeterde.  Ziehier het resultaat in yellow birch.  Inderdaad, de Nederlandse naam van de houtsoort is in het Engels, want die bomen groeien bij jullie niet.

En, wat vind je er van?







2 opmerkingen: